Sikkerhed og begreber

Golf er en dejlig sport med mange positive elementer, men det er også en aktivitet, hvor man kan komme rigtig galt af sted, hvis man bliver ramt af en kølle eller en bold. Det er dog heldigvis også sådan, at der kun er ganske få forholdsregler, man skal tage for nærmest at eliminere risikoen.

For at kunne begå sig sikkert på en golfbane er det også nødvendigt at være bekendt med nogle af sportens mange begreber. Det nytter jo ikke noget at få at vide, at man skal passe meget på, når man er på driving range, hvis man ikke ved, hvad "driving range" betyder. - Derfor omfatter sikkerhedsmærkerne også begrebslære.

Grønt mærke i sikkerhed og begreber

Det grønne mærke i "sikkerhed og begreber" omfatter golfens grundlæggende begreber og de forhold man skal være opmærksom på for at kunne begå sig sikkert på en golfbane.

Klik her for at gå videre til lektionen.

Øvrige mærker i sikkerhed og begreber

Alt man som golfspiller bør vide, for at kunne begå sig sikkert på en golfbane, er omfattet af det grønne mærke i sikkerhed og begreber. Derfor er der ikke defineret yderligere mærker i denne kategori.

"Grønne begreber"

Denne gruppe af grundlæggende begreber er nødvendige for dig at kunne, for at du kan begå dig sikkert på klubbens anlæg.

I denne sammenhæng kaldes begreberne "grønne", fordi udvalgte ord fra gruppen indgår i mærkeprøven til grønt mærke i "sikkerhed og begreber".

"Bronze begreber"

Sammen med begreberne fra den "grønne gruppe" dækker "bronze begreber" størstedelen af det behov, som en rutineret klubgolfer har, for at kunne udtrykke sig klart i klubmiljøet.