Torsdagsherrer

Formål
Formålet med klubben er at øge det kammeratlige og sociale samvær blandt golfklubbens mandlige medlemmer. Målet er at øge antallet af medlemmer og gøre Torsdagsherrerne til en frisk klub i klubben. Kender du nogen som ikke er med endnu, så hjælp os med at udbrede kendskabet til Torsdagsherrerne. Alle der er fyldt 18 år er velkomne. Det gælder nytilkomne til Skive Golfklub men også begyndere, der har spillet sig ned i et handicap der gør, at 18 huller i en 4-bold kan spilles på ca. 4 timer. Har du lyst kan du deltage uforpligtende torsdag den 30. maj, hvor der er spil - med for alle seniorherrespillere i SGK.

Sæsonstart 2024

Vi starter torsdag den 4. april kl. 15.30 med 18 huller.

Vi har tyvstart 1 Skærtorsdag den 28. marts med start kl. 10.00.

Vi har tyvstart 2 Lørdag den 30. marts med start kl. 10.00.

KLIK HER for at gå til årets spilleplan: KLIK HER Printvenlig Kalender oversigt:

Medlemmer
Torsdagsherrerne er klubben for mandlige seniormedlemmer af Skive GK, og vi spiller hver torsdag i sæsonen med start kl. 16.15 (vær opmærksom på, at spil i start og slut af sæsonen kan begynde tidligere – check Golfbox.)
Vi afholder skiftende turneringer i løbet af sæsonen, og mange mødes efter runden til socialt samvær, i klubbens café efter runden, hvor mange vælger også at spise.

Polo
Til info, Man har mulighed for at tilkøbe vores unikke Torsdagsherre-polo ved sæsonopstart.
Pris henvendelse til Paw på 60 17 36 71

Medlemsgebyr
Prisen for medlemskab er kr. 450,-. For at deltage i præmieuddelingen er det en forudsætning, at der er betalt medlemsgebyr. Dette betyder ikke, at vi udelukker andre fra at tage med på en runde sammen med herrerne torsdag eftermiddag. Vi har dog valgt at opkræve kr. 50.- for deltagelse heri.
Medlemsgebyret indbetales på vores konto hos:
Spar Nord Reg. nr. 3740 konto 3740727621 eller mobilepay 60 17 36 71.
Kan også betales kontant til bestyrelsen inden spillet starter.

Order of Merit
Hvert år spilles om Order of Merit. De 8 bedste 18-hullers runder tæller til Order of Merit. Den vindende spiller og Runner-up hædres i forbindelse med sæsonafslutningen.

Slagspil
Både A og B-rækken spiller slagspil et antal gange i løbet af sæsonen.

TI-TO-turnering
Årets måske vigtigste turnering, TI-TO turneringen afholdes i sensommeren. Denne dag spiller vi mod damerne fra Tirsdagspigerne. Du har måske set, at der hænger en papegøje i klubhuset? Farven på huen indikerer, hvem der vandt det foregående år. I år afholdes turneringen d. 25. Juni.

Spisning
I år har vi fællesspisninger inkl. årsafslutningen med uddeling af præmier for de afviklede runder siden sidste spisning. For at modtage sine præmier, er det vigtigt at man møder op til vores spisninger. Nøjagtige datoer fremgår af Torsdagsherrernes turneringskalender, som kan findes på klubbens hjemmeside. Herudover er der spisning i forbindelse med vores udflugter samt trekantsturneringerne (se nedenfor).

Udflugt
Én til to gange om året drager vi på udflugt for at udfordre hinanden på fremmede baner. I år er der planlagt 2-dags kør-selv tur den 25-26 Maj

Trekantturnering
Torsdagsherrerne deltager p.t. i én trekantturnering:
Skive GK 16/5-24 - Morsø GK 4/6-24 - Harre Vig GK 8/8-24, hvor vi spiller én gang hvert sted i løbet af sæsonen.

Golfbox – Tilmelding
Torsdagsherrerne anvender Golfbox til registrering af alle turneringer. Tilmelding til turneringer skal derfor ske i Golfbox. Tilmelding skal ske senest tirsdag inden kl. 20:00 VIGTIGT VIGTIGT, men du opfordres til at tilmelde dig så tidligt som muligt. Husk at du ved onlinetilmelding kan gøre opmærksom på, om du vil starte tidligt (Kl. 16:15), sent (Kl. 16:35/45) eller om det er underordnet. Det er dog ikke altid, en sikkerhed, at en tidlig tid kan lade sig gøre. Startliste tilstræbes at være tilgængelig i Golfbox onsdag aften.

Scorekort
Scorekort bliver Elektronisk fra start i år, der laves test i øjeblikket, det vil sige at man ikke fået
et scorekort udleveret, men der vil være en for hver bold hold
som taster score ind, på mobil under runden.
det betyder også, at der ikke er det store indtastning arbejde bagefter.
mere info når vi nermmere os sæson start.

De af turneringslederen etablerede startlister skal respekteres. Der laves ikke flere hold på selve spilledagen, og det er ikke muligt at ændre starthul. Dette betyder, at medlemmer, der ikke er meldt til via Golfbox kun kan spille, hvis der er ledige pladser på eksisterende hold. Dvs. at 3 bolde ”fyldes” op.

Spillet på banen
Vi er ikke på DP world Tour´en! Vi spiller "ready golf", dvs. at man vurderer køllevalg på vej til bolden. Den spiller, der når sin bold først, spiller først, såfremt det ikke er til gene eller fare for andre spillere. Hjælp hinanden med at rive i bunkers. Alle vores 18 hullers runder er regulerende.

Vi ser frem til en ny og spændende sæson, hvor der vil blive forsøgt lidt nyt og gammelt.
Vi vil forsøge at holde Torsdagsherrernes hjemmeside opdateret med relevant information.

Vel mødt !

Bestyrelsen 2024: