Regionsgolf Danmark

REGIONSGOLF DANMARK

Skive Golfklub deltager i 2024 med 5 hold i Regionsgolf i afdeling VEST, som omfatter Jylland og Fyn. Vi har i år et hold i A, B - og to hold i C-rækken samt hold i Senior A, Veteran A samt Superveteran A og D.

Klik her for at gå til Regionsgolf Danmarks hjemmeside

Spilleformen er hulspil over 18 huller (scratch i alle rækker). Hvert hold består af 6 spillere, 2 damer og 4 herrer, og der spilles 5 hulspilsmatcher: 1 mixed foursome, 1 damesingle og 3 herresingler. Der spilles om 11 point: 2 point pr. single og 3 point i mixed, og vinder er holdet med flest point.  Holdet møder tilsvarende 6 spillere fra puljens 3 andre klubber, i én hjemme- og én udekamp i den indledende runde.

Der spilles uden match- og greenfee, og hver match afsluttes med fællesspisning på ”hul 19” (pris 90 -100 kr.).
Husk, at vinderen af den enkelte match altid tilbyder taberen en øl eller vand.

De indledende runder i A,B- og C-rækkerne bliver primært afviklet på mandage – startende ultimo april og afsluttes i juni måned.
Puljevindere fortsætter i juni og august/september efter cup-systemet.

Handicap grænserne for deltagelse er pr. række:

·        A-rækken:      min.  4,5

·        B-rækken:      min. 13,0

·        C-rækken:      min. 18,0

.        D-rækken:       min. 23,5

Deltagelse er for Damer og Herrer, som er fyldt 21 år inden udgangen af 2024.

I Senior-, Veteran- og Superveteran-rækkerne er der ingen handicapgrænser, men i stedet er følgende aldersgrænser gældende (alder pr. 31. dec. 2024):

·        Seniorrækken:   damer - min. 45 år / herrer - min. 50 år

·        Veteranrækken: damer - min. 55 år / herrer - min. 60 år

·        Superveteranrækken: damer - min. 65 år / herrer – min. 70 år

Senior-, Veteran- og Superveterankampene starter ligeledes ultimo april og slutter i juni.
Seniorerne spiller normalt fredag eftermiddag. Veteranerne og Superveteranerne normalt tirsdag eller fredag formiddag.

Klubkoordinator: Søren Laursen.

Holdkaptajnerne i 2024: