Lokalregler

• Røde markeringer:                Strafområde
• Blå markeringer:                   Areal under reparation
• Grøn top:                             Område med spilforbud

Markeringer kan være pæle, plader og/eller malede linjer.

Pæle m.v. som ikke flytbare forhindringer:

Alle røde og blå markeringer, afstandsmarkeringer, skilte, borde, bænke og affaldsspande, behandles som ikke flytbare forhindringer, hvorfra lempelse uden straf tillades efter Regel 16.1.

Out of Bounds:

Hul 1, 2 defineres Out of Bounds-grænsen af den banenære asfaltkant af cykelstien.

Hul 10 – den banenære stenmelskant af cykelstien

Hul 3,4,7,8,9 og 13 – skel til mark, hvilket vil sige at læhegn er en del af banen

Hul 16, 17 og 18 defineres Out of Bounds-grænsen af den banenære kant af den grusbelagte køresti, parallelt med hullerne.

Intern Out of Bounds:

Out of bounds grænsemarkeringerne mellem hul 10 og 11, er kun gældende ved spil af hul 10.

Out of bounds grænsemarkeringerne mellem hul 11 og 14, er kun gældende ved spil af hul 11.

Ved spil af alle andre huller er de nævnte pæle ikke-flytbare forhindringer.

Strafområde Hul 2:

Strafområdet langs skoven på Hul 2 strækker sig til og falder sammen med grænsen for Out of Bounds.

Droppezone Hul 3:

Hvis en spillers bold er i strafområdet bag green på Hul 3, herunder når det er en kendsgerning eller så godt som sikkert, at den er i strafområdet, selvom den ikke er fundet, har spilleren disse lempelsesmuligheder, hver med ét strafslag:

·      Spilleren må spille en bold fra forrige sted efter Regel 17.1d (1), eller

·       Spilleren må droppe den oprindelige bold eller en anden bold i droppezonen til højre for søen. Droppezonen er et lempelsesområde efter Regel 14.3.

Drop bold på fairway ved bold Out of Bounds eller mistet:

Når en bold er out of bounds eller mistet, må spilleren med 2 strafslag efter Standard lokalregel E-5 (se opslag i klub/hjemmeside) droppe en bold indtil to køllelængder inde på hullets fairway, ikke nærmere hullet, end hvor bolden krydsede OB grænsen eller skønnes mistet.  “Fairway” er græs i det generelle område, klippet til fairwayhøjde eller lavere, inkl. hullets tee-områder.

Straf for at spille en bold fra et forkert sted i strid med lokalregel 5 og 6: Generel straf efter Regel 14.7a.

Godkendt DGU – april 2023.

Information og ordensregler:

Alle markeringer er til midt green (luftlinje).

Straf for overtrædelse af lokalregel – den generelle straf (tabt hul i hulspil og 2 strafslag i slagspil)

Alle former for færdsel på marker vil medføre bortvisning, i henhold til klubbens ordensregler.

-------------------------------------------------------------------------------

Gruppestørrelse:
Der tillades kun grupper på max. 4 bolde. I enkelte turneringer, hvor der spilles greensome eller foursome, kan bestyrelsen tillade grupper på 6 personer (kun 3 bolde færdigspilles)

Regler for startorden:
Starttider bookes og bekræftes i Golfbox

Fortrin:
Grupper, der spiller en fuld runde (hul 1 til hul 18), har ret til at gå igennem en gruppe, der ikke spiller en fuld runde.
2-bolde har dog ikke fortrin LØR/SØN- og HELLIGDAGE (Der opfordres til at spille 3- eller 4-bolde).

Enlige golfspillere har aldrig fortrin og skal lade 2-, 3- og 4-bolde gå igennem. Er der mange spillere på banen, bør man afstå fra at spille alene og i 2-bolde.

Grupper på højere hul-nummer har normalt spillefortrin (sikkerhed). Ved tilladelse til start på andre huller, har spillere kommende fra lavere hul-nummer fortrin.

Erfaringstider - uanset spillestyrke - ved afvikling af en fuld runde:
2-bolde: 3 timer
3-bolde: 3½ time
4-bolde: 4 timer

Fletteregel på hul 17:
Spillere, der kommer fra hul 16 har fortrin, men der flettes med spillere, der kommer fra hul 7. Vis smidighed og hensyn og brug gerne "glidende gennemgang", hvor begge hold slår ud, hvorefter holdet fra hul 16 fortsætter, mens spillerne fra hul 7 følger efter.

Lokalregler godkendt af DGU januar 2019 – Baneudvalget