Turneringer i Distrikt 1

Kredsturneringerne afholdes så alle kan deltage.

Der afholdes 3 turneringer hvert spillested

Par 3 tour
Er for nystartede juniorer uden banetilladelse, eller urutinerede juniorer (hcp 72-48)
9-hulles kredsturnering
Er for spillere i hcp. 26,5 - 48
18-hullers kredsturnering
Er for spillere i hcp. +5 - 36
Spillere i hcp. 26,5 – 36 har lov til at vælge mellem 9 og 18 huller

Handicap pr. 1 januar er gældende  for deltagelse.
Spillere der har deltaget i mindst en turnering, kan spille sæsonen færdig selv om spilleren kommer under hcp. grænsen efterfølgende.

De bedste spillere over de 4 turneringer i 9 og 18 hullers turneringen kvalificerer sig til at deltage i finalestævnet hvor de skal dyste mod vinderne fra de andre kredse i distriktet.

Holdturnering
I hver af de 3 turnering er der en løbende holdturnering.
Det er de 4 højeste stableford-scores fra hver klub der tæller. Den bedste klub får 5 matchpoint, næstbedste får 4 osv. Ved point-lighed deles matchpoint. Der oprundes. Den klub som slutter med flest point er kredsmester 2017