Regellære

Regellære lyder måske lidt kedeligt, men det behøver det ikke at være. Reglerne er faktisk slet ikke så tossede endda. De gælder over hele verden, og de er medvirkende til, at golfspillet foregår på en fair og sportslig måde - uanset hvilket niveau, der spilles på.

Det er med reglerne som med alt andet, jo mere man ved om emnet, des mere interessant bliver det. Et godt kendskab til reglerne er desuden dit bedste værn mod straffeslag og kedelige episoder på dine golfrunder.

Bemærk, at de to nedenstående lektioner i regellære er koncentreret omkring reglerne for slagspil. De særlige forhold, som er gældende for hulspil, omtales dog kort i et af afsnittene i lektionen for bronzemærke i "regellære".

Grønt mærke i "regellære"

Det grønne mærke i "regellære" omfatter de væsentligste dele af regelbogen.

Mærkeprøven gør dig ikke til regelekspert, men du er rustet til de mest almindelige dele af spillet, og du ved frem for alt, i hvilke situationer du skal spørge andre til råds eller slå op i regelbogen.

Gå til lektionen ved at klikke her.

Bronzemærke i "regellære"

Bronzemærke i "regellære" kræver, at du består en skriftlig prøve i din klub.

Bronzemærke i "regellære" omfatter hele regelbogen, og undervisningen til dette mærke er udformet som en webquiz.

Quizen kan du med fordel løse med en regelbog som hjælpemiddel.
Når du har gennemført quizen, anbefaler vi, at du genopfrisker materialet til grønt mærke i "regellære", og at du gennemfører de to øvelser "Tælle slag øvelse 1" og "Tælle slag øvelse 2".