Putting

Nye golfere vælger ofte driving range fremfor putting green, når der skal trænes. Det er på mange måder en forståelig disposition, for det lange spil virker sværere end det korte for de fleste begyndere.

Men fra det øjeblik, hvor man har nogenlunde styr på det lange spil, så vil det være god "golf økonomi", også at begynde at fokusere på putting. Skarphed på green kan nemlig ofte kompensere for et halvdårligt slag på vej op ad fairway. - Modsat kan man også hurtigt sætte en god score over styr, hvis man har brug for 3, 4 eller 5 putts for at få bolden i hul.

Tænk over, at et kort putt koster ligeså meget som et slag med en driver, og at på mange golfrunder benyttes putteren til op mod halvdelen af alle slag!

Grønt mærke i "putting"

Se kravene, man skal leve op til, for at opnå grønt mærke i "putting" ved at klikke her.

Bronzemærke i "putting"

Se kravene, man skal leve op til, for at opnå bronzemærke i "putting" ved at klikke her.

Sølvmærke i "putting"

Se kravene, man skal leve op til, for at opnå sølvmærke i "putting" ved at klikke her.

Guldmærke i "putting"

Se kravene, man skal leve op til, for at opnå guldmærke i "putting" ved at klikke her.