Limfjords Golf

Turnering for Limfjords Golf mellem i 9 deltagende klubber - de samme klubber som er med i Golfring Limfjorden ordningen

KLIK HER for at gå til Limfjords golf egen hjemmeside - her finder du også spilleplan 2023

Turneringen henvender sig til veteraner 60+ herrer og damer, som gerne vil konkurrere i hulspil imod ligesindede herrer/damer fra naboklubberne.

Tilmelding for herrer kan foregå i fire rækker:
A-rækken er åben for alle klubbens herreveteraner.
B-rækken er forbeholdt HCP-indeks ikke bedre end 16,0
C-rækken er forbeholdt HCP-indeks ikke bedre end 22,0
D-rækken er forbeholdt HCP-indeks ikke bedre end 28,0

Klubben rangerer selv alle sine tilmeldte hold i én rækkefølge begyndende med det højeste A-hold og afsluttende med det lavest rangerede D-hold.

D rækken  spiller med 2 singler, 1 foursome og 1 greensome med hcp, der spilles efter DGU regler således at foursome er gennemsnit af spillernes spille HCP, greensome udregnes med 60% af laveste spille HCP og 40% af højeste spille HCP.

Der spilles om en vandrepokal i hver af de 4 rækker. Finalen spilles tirsdag den 19. september.

Damerne fortsætter også deres turnering i 2023, spilledagene bliver som sidste år fredage kl. 10, andet kan aftales indbyrdes, antal hold pr række afhænger af antal tilmeldte. Finalen og sluttræf afholdes i 2023 fredag den 15. september i Hjarbæk Golfklub.

Turneringsbestemmelser, der spilles 1 foursome og 1 greensome pr hold , efter DGU regler, således at foursome er gennemsnit af spillernes spille HCP, greensome udregnes med 60% af laveste spille HCP og 40% af højeste spille HCP. Der spilles om en vandre pokal.

Fælles for damer og herrer spillerne afregner selv for transport og fortæring samt køb af fritspils ordningen.