Baneinfo

Skive Golfbane består af 9 “gamle” huller, der er anlagt i slutningen af halvfjerdserne, og 9 nyere huller der blev indviet i 2002. Hullerne 1 - 8 er således omkranset af høje træer og læbælter, hvorimod hullerne 9 - 15, der nås gennem en tunnel under hovedvejen, er højere beliggende og ind imellem præges af den friske vestenvind.

Samlet set er banen let kuperet, med overvægt på de nyeste huller, uden dog at kræve større kondition fra spillernes side. Der er en mindre sø, der kommer i spil i forbindelse med 3’erens green og igen på 4’ fairway. På hul 18 er der i venstre side en sø (med springvand), der kan komme i spil ved teestedsslaget.

En bæk kan drille før 2’erens green samt på 3’ - 4’ - 6’ og 17’ fairway.

Hullerne 10 og 11 deles af en parallelhasard i form af en bæk.

Her er der ingen smalle steder...

Overalt brede fairways, kortklippet semirough samt hurtige og velplejede greens.

Til gengæld kan et meget skævt slag blive “belønnet” med problemer i de få “langhårede” rougharealer. Men alt i alt en bane, der kan spilles med fornøjelse af den almindelige golfer, men som også rummer udfordringer for lavhandikappere og turneringsspillere.

Vær opmærksom på, at man ikke passerer klubhuset efter hul 9 og således er afskåret fra at købe forfriskninger og mad på runden.

Ved teestederne på hul 8 og 15 er der toiletbygninger med overdækket terrasse, hvor evt. medbragt mad og drikke kan nydes. Der findes drikkevand ved teestederne på hul 6, 8, 11, 13 og 14.

Ønsker man kun at spille 9 huller, går man fra 7’green til hul 17’s teested. Se fletteregler ved opslag - der er normalt ingen problemer hermed.

Banen er i konstant udvikling og meget velplejet, og der er i de senere år foretaget flere ændringer. Baneudvalget - som bla. består af Lars Davidsen - mødes jævnligt med den faste stab af greenkeepere for at drøfte forbedringer, der kan foretages.

Go’ tur og spil godt!